La Demarcació de Lleida del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya i de l’Associació d’Enginyers Industrials de Catalunya ha renovat els seus òrgans de govern després de la finalització del procés electoral.
Guillem Boira Herreros ha estat proclamat president electe després que la seva fos l’única candidatura presentada per a les dues institucions.
Boira continuarà liderant la demarcació lleidatana, una responsabilitat que exerceix des de l’any 2018. En aquest nou mandat estarà acompanyat per Josep V. Marin com a secretari del Col·legi i per Jordi Masip com a secretari de l’Associació.
"Per mi és un orgull renovar el càrrec i poder ajudar, tant la nostra Demarcació com el global de les institucions d'Enginyers Industrials de Catalunya, a tenir una presència activa i decisiva en el desenvolupament industrial i social de les terres de ponent" ha declarat Boira.
Guillem Boira és enginyer industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i llicenciat en Psicologia per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), a més de comptar amb un Màster en Gestió de la Qualitat (ICT-UPC) i un Màster en Coaching Personal i Executiu (UPF). Amb més de 30 anys de trajectòria en la gestió d'enginyeria, obres i instal·lacions, actualment compagina l'exercici lliure de la professió i la col·laboració docent amb l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida (UdL) amb l'impuls de programes de gestió del talent, formació, coaching i headhunting.
Una junta que combina experiència i noves incorporacions
La nova junta manté una àmplia representació de professionals amb una llarga trajectòria dins la institució i incorpora nous perfils per reforçar l’activitat dels Enginyers Industrials al territori.
Jordi Masip aporta una extensa experiència en la governança de la demarcació després d’haver exercit com a secretari del Col·legi des de 2018. Per la seva banda, Josep V.Marin ha combinat pràcticament de manera ininterrompuda responsabilitats de vocalia i secretaria al Col·legi i a l’Associació des de l’any 1998.
Pel que fa a les vocalies, Anna Carvajal i Guillem Prats s’incorporen a la junta al costat de Luisa F. Cabeza, Montse Vilarrubí, Imma Font, Miquel I. Latorre, Víctor Lacasa, Jordi Calvís, Alfred Guitard i Josep F. Solà, que continuen en els seus càrrecs.
Maria Salamero, primera degana del Col·legi, i Xavier Rovira, nou president de l’Associació
La renovació institucional a Lleida forma part d’un procés electoral més ampli que ha comportat també la proclamació de Maria Salamero Sansalvadó com a nova degana del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya i de Xavier Rovira Fernández com a nou president de l’Associació d’Enginyers Industrials de Catalunya.
Amb aquest nomenament, Salamero es converteix en la primera dona que assumeix el càrrec de degana en la història de la institució. Salamero i Rovira han pres possessió del càrrec a la Junta General i Junta de Representats d’aquest dimarts.

